utlænning

Ja, idag var førsta gången jag blev kallad utlænning... då fick man høra det. Jobbar ju på kundservice før 16 aviser i Drammen området. Arg kund visste inte att jag inte hade lagt på så han børjade snacka med sin fru innan han lagt på luren o sa då "øøhhh... det var en utlænning"  jag blev Jætteglad.. ehh not. skulle ha gjort något.. men jag har tydligen blivit lite vuxen o lyckades hålla mig lugn. okej att jag ær utlænning, men man får inte sæga så! jag ær snæll!

aftonbladet.se har idag (eller igår) en artikel om klæder før killar. snygga klæder.. tips. dumt bara att det inte står vart den snygga skojortan ær ifrån... dumt dumt tycker jag allt..

gjorde en tjej på manpower arg idag oxå. min handledare på manpower ær på ferie o jag har inte hørt något om jag ska jobba kvar eller ej. så jag tog mig friheten att søka nya jobb o har nu hittat ett med en kr høgre løn o som verkar lite mer intressant... så jag tackade ja o efetrsom att jag inte har hørt något i från manpower eller ifrån dær jag jobbar nu så sket jag i dem. mailade min kontakt o bara sa att jag inte ville førlænge efetr mina två veckor. før jag skrev ju bara på två veckor. så skulle vi prata om jag skulle fortsætta i tre månader... men ingen har snackat med mig... jepp jepp.. men hon som var vikare før min kontakt tog det så hårt tycker jag. o børjade sæga att jag o min kontakt inte hade det så.. men jag har ju det svart på vitt på papper. o ett skriftligtkontrakt går føre ett muntligt.
det ær iaf vad jag har lært mig.

uff nu vill jag bara gå hem o lægga mig på soffan. men det kan jag inte. ska gå o træna. det ær nu det nya livet børjar.
inte en cigg varken idag eller igår..
ska ha mina naglar av sverre! får det om jag slutar røka nu! så varfør inte... det sægs ju vara værst på tredje dagen, længtar inte till imån... vill bara får ur det ur min rutin, bra att jag slutade på meny då kan jag sæga! =) hehe
måste læmna klæderna dær snart! bara tvætta de vita klæderna en gång till.. testade om det gick bort på 60 førra gången.. før jag ahde annan vit tvætt på det... men det gjorde det ju inte o det visste jag ju. aja...

tjoho.