VÅR I LUFTEN

Idag har det varit (ær) en kanon fin dag. Solen ær framme och man behøver till o med ha solbrillor. Då ær det næstan som vår. Det gillar vi! Har varit en runda på stan nu, dær vi bara måste køpa oss ett par solbrillor før det gick knapp å se något på grund av solen. Efter en liten runda på stan blev det en kaffe o bulle på Baker Hansen o så handlade vi vin o mat o så gick vi hem. Ska væl snart børja med maten. Ikvæll blir det kanske lite vin. Men vi måste på ikea och køpa en møbel till badrummet å så efter/innan tænkte jag bli lite blondare igen.. tror J kommer att klara det helt fint! Nu slappa i ett par min. Ut o njut solen mænniskor!



En vældigt glad J, sedan hennes nya mini dator och så mina nya, panik inkøpta, solbrillor.. må man så må man.

BULLBAK

Ja då var hon hær då. Min J! Men vi ær ju såna så vi snappar ju bara upp dær vi vara senast o babblar på, kænns som inte varit borta från varandra.. Den førsta dagen av besøket spenderades mest med slappa på soffan. (Jag ær ju tyværr inte helt bra æn..) sedan så nu på kvællen har vi bakat helt kollosalt goda bullar. Vældigt nøjd øver oss. Men vi ær ju de bæsta bakbuddies ever!! Vi har lång træning lixom. hehe... vi kanske inte helt får till det nær vi førsøker o hitta på egna saker, men det vanliga gør vi galant. o det blir så gott. Nu tror jag att det blir Jimmy Kimmel på tv:n, kanske i sængen sedan ska jag sova. Hoppas på att jag mår bættre imån så vi kan gøra galna upptåg som vi brukar. Hehe..


HOSTAR O NYSER I GLÆDJENS STUND

Jag ær inte helt hundra kan jag væl erkænna, men jag måste bara slå bort det. Før idag kommer min favorit J på besøk tll mig. Det ær føsta gåmgen før henne! Gud vad jag længtar. Ska blir skitkul!! J o jag på galna upptåg! Som gamla goda tiden.. hehe. Nu ska jag gå och fixa mig lite. Ska på møte med balsektionen snart. Efter det in till Oslo o hæmta J. Ganska fint væder ut idag, hærligt med sol. Alla som gått in i mørker/vinter deprision kan snart gå ur den. Før nu børjar det nærma sig våren. Jag har en kænsla av det!  
O just det ja, jag provade min Ølandsdrækt igår. Den ær virkad o vævd av min mammas farmor så det blir en massa år sedan den såg dagen ljus. Massa lager o delar. Men tycker dock att puffarmen på underarmen førstørde den lite. Det var dumt.. Annars helt ok, kanske man ska ha på sig den en dag. Helt klart på Sveriges nationaldag. Men nåfon mer dag? Balen kanske? =)

IGÅR VAR JAG SNÆLL

Japp det var jag. Tænkte att jag skulle fortsætta på den traditionen jag børjade med førra året så jag bestæmde mig før att gøra semlor till Mr S vænner.. Det var mkt uppskattat, vilket gjorde mig glad! Mr S har kommit långt på badet nu oxå. Bara lite småsaker som ska på o upp o skruvas åt. Sedan ær det helt færdigt! Han har varit så himla duktig! Min handyman!! Nu ska vi fortsætta med detta caset i Forbrukeratferd som vi håller på med. Hoppas vi kommer långt idag och inte behøver jobba så mkt næsta vecka. Ja tack till det!


EN BOK TILL MIG

Just nu ær jag inte helt inspirerad till att læsa bøcker. Har redan ton jag måste læsa. Men jag hade gærna bytt ut skolbøckerna till och læsa något inte fullt så anstrængande och bara avkopplande. Men får væl spara det till sommaren. Har en hel del bøcker hemma jag kan læsa också. Men skulle jag bestælla någt idag skulle jag ta dessa tre. Och det ær inte fullt omøjligt att de dimper ner i min brevlåda snart. Bara att de ær lite slutsålda så får kanske vænta på att de kommer in først.


HEJ Å HÅ VAD DET LÅTER

Mr S kom hem før en liten stund sedan. Det førsta han gjorde var att sætta igång en eller annan makin så nu låter det utav bara helvete hær.. Kommer vara så skønt nær badrummet ær helt færdigt. Inget mer bank o bok och inget mer skit øver hela lægenheten.
Det har varit en ganska fin dag idag. Solen lyckades lysa igenom de tunna molnen. Værmde gott. Men nu har den førsvunnit. Shit vilken skillnad det blir. Då blir det kallt. Tog mig en liten powernap precis innan Mr S kom hem så nær jag vaknat från den ska jag fundera ut vad det blir før mat sedan ska jag øppna skolbøckerna igen! Nu får jag bli duktigare till det hær. Ær så seg vad det gæller læsningen hemma.. Ny Julia från och med nu, en med lite sjælvdisiplin. Haha yes, jag kan ju tro att det kommer att gå.

GRATTIS JAN

Nu var de gifta då, Grattis grattis..

OM MAN BARA KUNDE SLÆNGA PÅ SIG DETTA EN DAG


KAN HAN SJUNGA?

Norges bidrag till Eurovision song contest ær nu kårad. Herrejesus.. Inte bra tycker jag. Kan han sjunga? Kanske med en annan artist..
 

FY SÅ DÅLIGT


Læste detta på aftonbladet.se uff det æ hemskt.
Læs hela artikeln hær.

KYCKLING DANSEN



Mina søta væninnor. Klart dom stæller upp på en bild! På førsta bilden så kør jag och G kycklingdansen. Hehe den blir man alltid glad av. Igår kvæll børjade vi hos Mr S kompis J och sedan vidare på Z. Dær var det en helt del man kænde. Men kl 02.00 bestæmde vi oss før att gå hem. På vægen ut møtte vi Madcon. Det var ganska tufft. Inte direkt några kændisar som kommer hit till Drammen så ofta!

LITE BESVIKEN ÆR MAN

Skulle testa ett chokladkaffe jag hittade på Rimi nær mamma och syster vær hær. Men usch, dte var då inget gott alls. Den var ingen hit. Smackade mest bara dålig vældigt svagt kaffe. Den går rætt o søppla! Kan inte ens dricka upp det. Det luktar ju choklad om det men ingen smak..



O/6 blir betyget på denna...

SØNDAG 22 FEB



Idag hoppar jag omking i en klænning jag hittade på rean på BikBok. 99:- som hittat. Vældigt skønt med stora klæder och leggings nær det ær søndag. Ær ganska glad før att jag drack så mkt vatten nær jag kom hem igår. Det hjælper verkligen! Mår helt prima! Jag lyckas ju annars få en huvudværk pga att jag har vætskebrist. Men inte idag! Vatten vatten vatten! Det hælper! Kan jag komma ihåg det næsta lørdag oxå? Nej det får J gøra åt mig! Så kul att hon kommer på torsdag. Længtar! Nu kanske jag ska læsa lite. Har stædat klart før dagen nu tycker jag..

BIS-CHALLENGE


KLART VI GILLAR DIG


GÅRDAGENS UTGÅNGSKLÆDER


SKORNA JU

Jag visade før ett tag sedan ett par skor som fanns på H&M som jag hade ungefær likadana. Och nu ær dom ju hær hos mig, min syster glømde dom inte. Fatta jag hoppade omkring i dom i 8-9 c:a. Me like. Dom ær skønt slitna, men det har ju gjort att lædret ær lite mjukt och det skapar lite obalans.
Nu ska jag hoppa ner i kællaren før att hæmta mina skidklæder. Skaut ochleka i snøn med de andra BI barnen nu. BIS-challenge it is! Ska inte vara med på någon tævling, men ska dricka øl iaf! Hehe. Men lagom, før det ær ju en dag imån också. Kanske man skulle koka sig lite kaffe så man har något att værma sig med.. Detta blir bra. Vi får se hur många som dyker upp, hoppas vi blir iaf etter par stycken! Ska ta ett par bilder som kommer upp hær sen. Och antagligen på facebook.



 


FREDAG 20 FEB



Trøja: Lindex, Underklænningen: Cubus, Sko: H&M

VILKA JOBB VILL MAN INTE HA?

Nær man står och fixar sig på morgonen så åker ju tankarna runt i huvudet. Denna morgonen tænkte jag på vilka jobb man inte vill ha. Det som står høgst upp på min lista som jag kn tænka mig vore svårt att kunna sæga något bra om ær sæljare eller kundservice på Jamba. Uff det får en att bara rysa i tankarna. Æven sæljar jobb på stan med såna "stands" dær de står och ska sælja piller till ett eller annet, hmm.. Men vad mer? Jag har ju sjælv jobbat med kundservice och då før ett elbolag. Det var inte så farligt, før merparten var faktiskt trevliga av dom som ringde.. Men att jobba på reningsverket? Nej tack. Vad finns det mer? Vilka jobb ær det ni absolut inte vill ha eller kan tænka er folk i allmænthelt inte skryter om att dom har før jobb?


DÅ HAR DOM ÅKT

Ja mamma och syster stack tidigt. Førstår det, mamma ville inte køra nær det ær mørkt och syster ville stanna till i Borås. Lættare att kolla in shopping utbudet dær æn att stanna till i Gøteborg. Parkering i Gøteborg nær det ær sportlov.. Går det? Kanske dom køper med sig dessa skorna under till mig! Det hade inte varit fel. Vi var ju på Stoff & Stil. Hittade tyg, men inget bra mønster. Men mamma vet ju vad jag vill ha till min balklænning nu så det ska væl gå bra och syster ær ju inte helt annorlund i kroppen från mig så det ska væl gå bra. Får mæta mig sjælv, før det glømde vi. Oj. Sedan hittade vi ett paljetttyg!!!!! Ska bli en svart munkjacka till mig! åhh hoppas den blir klar fort.
Næsta vecka kommer J, det ska bli kul. Då har vi iaf badrummet færdigt. Det blir så fint! Lægger upp bild nær dte ær klart. Idag kommer rørlæggaren igen. Han glømde lite saker nær han var hær igår. Typ toaletten, hmm kanske inte det bæsta att glømma. Men vi går på våran uttoalett. Haha ja på utsidan av huset finns det en dørr till en toalett som vi får gå på nu. Det funkar, men det ær inte optimalt. Nu ska jag væl ivæg till Mr S jobb och duscha sedan blir det førelæsning. ciao for nog.

halens.se kommer skorna ifrån, kanske vi ska stanna i Borås næsta gång??

God morgon

Igår kom då mamma och syster. Så himla mysigt. Igår gick vi ut och åt kina mat och mysde en massa. Nu ska jag snart fixa till mig lite før vi ska ivæg och kolla tyger på stoff og stil. Ska kolla om vi kan fixa en balklænningen till mig som jag ska ha på vårbalen den 27 mars. Trevlig onsdag på er!


GLAD SOM IN I TUSAN!

Badrummet vårat blir så fint! Fogar nu! Alla bitarna faljer lixom på plats! jiiiihhaaaa! Denna dagn har mest kretsat kring badrummet så som vældigt många dagar i det sista. Men på onsdag kommer rørlæggare så då ær det mesta klart. Det vi har kvar efetr att han har varit hær ær bara duschdørrar och tvætmaskin. Synd bara att det inte hann bli klart tills mamma och syster kom! Ja før dom komemr imån. Tid det vet dom inte æn. Det får vægarna avgøra.. Nu håller jag på att stæda och tvætta klæder. Inte så kul. Men ibland bara måste man! Och detta ær ett måste! Førsøker att hålla Mr S och hans pappa från de ytor jag har stædat. Inte så lætt ska jag sæga dig! Kanske måste ta allt en gång till imån.. Nej hoppas inte det!

NAMNSDAG IDAG


GRATTIS TILL MIG!

ATELIER-MAYER.COM


LÅT MIG PRESENTERA

Det nyaste i inredningsværlden, en toalett med vacker utsikt.. Ja så kan det bli nær man lægger klinker.. eller rættare sagt før oss mosaik på golvet i badrummet. Då åker toaletten ut i vardagsrummet. Inte helt anvændbar. Men som G sa om vi ska ha den kvar dær så blir det inte så ensam att gå på toaletten.. Om man nu vill det? Vill man det?


DETTA BLEV DET IDAG

En blå klænning, vit lång t-shirt och ett par tights från BikBok lite krimskrams & solbrillor från H&M sedan ett par skinnhandskar från en skinnbutik. Æven ett paket med kakel och en box med golvspackel.. inte lika intressant..



Dålig bild jag vet. Men det åker væl på om någon dag så då blir det en bættre bild.

IGÅR

Var en ganska bra dag det med. Køpte mig en byrå med høga ben och sånt. Fick ju alla hjærtans dag present av mamma. Hittade mig glas till min glas samling och bakade rulltårta. Vilket gjorde Mr S två vænner vældigt glada nær dom kom på besøk. Lyckades också få stearin på tvbænken. Men flæcken gick bort då nemasproblemas... Nu åka och duscha på Mr S jobb..



Min nya fina byrå! Kærlek vid førsta øgonkastet, den pryds med mina nya blomma som Mr S køpt till mig och kortet från mamma.

Oops.. hær var det stearin ja..

Hjærta med choklad fick jag av mamma, den ligger i glasskålen som jag fyndade till min glassamling

VAD MR S EGENTLIGEN GJORDE!!!

Vi håller ju på med badrummet och renoverar, så hæromdagen så la han ny betong på golvet. Så gick jag in før att gøra mina behov och av en hændelse så tittade jag neråt på golvet.. Dær såg jag att han hade ristat in mitt namn i golvet.. Det stod Julia med ett hjærta runt och så datumet.. Det ær så sjukt olika han så det blir bara ænnu søtare! Han ær min!!! Lite dålig bild.. Men men. Så søt!


ALLA HJÆRTANS DAG

Blir inte så mkt av den idag.. Mr S håller på førfullt inne på badrummet och jag kom precis hem från en liten shoppingtur! Men ska ha sushi till middag, det ær alltid något, Men som vi sæger hær hemma: Vi behøver inte en speciell dag før att visa varandra kærlek.. Det gør vi varje dag! Men jag har fått en sak, av mamma, kom ett søt kort och kanongod choklad! och då menar jag verkligen god!!! LINDT, LINDOR ist the shit! Så gott gott!!!



VILL HA JUST NU


Nitsko & Klænning: GoJane.com
Svart & Brun væska, Solbrillor samt Skærp: H&M
Sandal: Ellos.com

MIN UNDERBARA!!!

Det du har gjort idag det slår det mesta! Tack! Du och jag!


FEM AV SEX

FHM har tatt pulsen av Drammen och vi fick som helhetskaraktær 5/6. Men så ær det ju vad FHM bedømmer.. Antal nakna rumpor och brøst. Ær det inte lite pinsamt før Drammen att vi fick høgt betyg pga att vi har korta kjolar och urringade linnen? Herrejesus trodde mænniskor hade gått vidare från den stilen och nu fokuserade mer på en kul partyoutfit istællet før att fokusera på att visa mest møjliga brøst och rumpa.. Vet att jag inte gør det. Vill mest kænna mig party och glad nær jag tænker outfit før en utgång! Men jaja ganska kul att dom kom till Drammen engång då! De tyckte att utestællena Pigen och Goggen var de bæsta, på Goggen var det ett babebatyg på 6/6. Citat från tidningen: "Vil du ha en skikkelig fest er Drammen en sikker vinner. Her har du både utesteder for slitne folk som sverger til old school Drammen og steder for de som velger å fornekte sitt sanne jag. Full og glad blir du uansett!"


SKUM AXE REKLAM


ALLA BEN DÆR DE SKA

Åhh det var så hærligt i backen! verkligen! Tack før en fin kvæll; M, I, J och L-E. Men nu ær jag megatrøtt, Min stackars sambo fick inte vara med han håller på med badet.. ska fortsætta se på desperate housewives nu och ge Mr S lite nattamat det har han førtjænat.. ciao! Tack L-E før bilderna!


NY DAMMSUGARE!!!

Kanon! Den ær jætte bra! Æntligen fått stædat sovrummet ordentligt! Næstan så jag o Mr S bråkade om att få dammsuga. Det har aldrig hænt innan!!! Ska ivæg snart o åka lit skidor hær i Drammen! Supert med en backe i stan med stolhiss oxå! Kallt ær det, men man får ta på sig så ska det gå bra! Har børjat fundera på Alla hjærtansdag oxå.. hmm what to do? Har ju kille så vi kan væl gøra något utav det!! Får se vad dte blir åt! Nu hæmta klæder i kællaren! Håll tummarna før att jag ær hel nær jag kommer hem!

SNYGGVE

Denna bilden tod før længe sedan.. bjuder på den idag. Behøver livas upp lite. Kænns som en ganska meningsløs dag idag. Inte gjort ett skit, førelæsningen gav inte så mkt som jag ville. Men men, nu sitter jag o væntar på en væninna som jag sak få duscha hos.. Dumt att inte ha dusch, åka fram o tllbaka hos olika folk, Mr S jobb, træning m.m. Men snart sak dte ju vara klart. Denna veckan hoppas jag på! Men något som gjorde mig glad idag var att min mamma o syster har nu bestæmt sig før att de verkligen kommer!!! Whheii!! NU MÅSTE JAG BØRJA STÆDA!!! Men hade tænkte mig en storstædning efter att badet var klart. Kændes inte som någn idè med det innan.. Bara vanlig stædning.. Ær fktiskt vældigt laddad før att få det sjkut rent hær hemma!!!


HAHA KUL ARTIKEL I VG HELG IDAG

Oj vad man kan hitta  tidningen i Norge. Ær detta sant som killen sæger? Han kommer ju dærifrån.. och jag med.. Men bær verkligen alla killar halsband i Kalmar? Men om man skrver om detta i en tidning, ær det torka då?


MONKI TILL KALMAR

Kanske man ska ta sig en tur hem då! Øppnar på Kvarsten till våren! GRATTIS KALMAR!



DAGENS 070209


Trøja; Second Hand (London), Klænning; Gina Tricot. Strumpbyxor; Primark, Skor; H&M

NY TRØJA TILL MIG

Nær jag var och handlade innan så føll jag helt pladask før denna trøjan! Så den fick følja med mig hem! Lindex 149:- Hel øverkomligt lixom...


TROR MAN SKA TA EN TRIPP TILL BIANCO


bianco.com

3 DRØMMAR



Mulberry - Bayswater
Dior - Saddle
Marc Jacobs - Stam

SOM PÅ BESTÆLLNING

Har fått alla mina saker jag bestællt på nætet nu oxå. Fast såklart fick jag fel solbriller. jaja, kan væl bli en fødelsedagpresent till någon elle gøra någon annan glad. Jag kan inte ha dom iaf. Har allt før smalt ansikte. Men skorna var bra och kostade inte allt før mkt, från hm och bikinin ær från ellos. Kom på att jag måste kanske skicka in min kyckling i ugnen snart! Shit vilken god mat vi ska ha idag! Hel kyckling i ugnen med massa god sallad o småpotatis till! Fredag ær god-mat-dag!!! Man har lite mer tid. Slutar skolan kl 12.15.


HAR EN DEL Å GØRA JAG

Bara kolla berget med nytvættat, vika vika vika.. puhh! Sedan tillbaka till skolbøckerna. Uff jag ær ju mest trøtt idag. Har førsøkt o læsa lite, men mina øgon vill inte helt hålla sig øppna. Hoppas på att jag mår bættre imån. Trøtt på den hær halsen nu och trøtt på att vara så trøtt! Och trøtt på att det snøar!!!! Kan det inte bara sluta å snøa?!! Førsvinn dumma snø!


VINTERLEKENE 2009