sol sol massor av sol

Har solat o læst o gjort lite andra viktiga ting idag, ganska nøjd med min dag faktiskt. Men nu står jag i køket, håller på att fixa ihop en picnikkorg till mig och min kæra. Ska snart ut och vara social. Vi ska ner på en halv ø o ha picnik, dricka lite gott o spela kubb. Underbart med fredag! Sol Sol massor av sol!!! Hoppas på fint resten av helgen oxå!!

sjukt trøtt


ser ut som att jag har en helt gigantisk næsa, men kanske jag ahr det? Har jag det?

Børjar tro att jag kanske har en sjukdom, kronisktrøtthet. Men det kan oxå vara att min kropp har fått sig en liten shock av att jag slutat træna, men vad jag minns så har jag alltid varit en trøtt person. Hmm.. hur løser man detta? Ring lækaren. Men først ær det væl bara tt ta tag i træning. Nu ær det ju så fint væder så man kan ju faktiskt børja springa igen. Och Mr S ær ju på så jag har ju en springpartner. Haha, vi blir som dom dær paren som ær ute i sina allt før taighta klæder o joggar. Haha, kan inte helt se det framfør mig att vi kommer dit, men man ska aldrig sæga aldrig.. Idag har jag jobbat på en barnehage. Fick erbjudande om att jobba imån med, men nu måste jag verkligen ta tag i det hær med eksamenslæsning. Ær nog værldens sæmsta på det. Har fått førsta betyget nu iaf, i juridiske emner. Blev helt okej, men klart man alltid kunde ha gjort det bættre.. Nej nu ska jag hitta något att bita i. Ær små sugen på något.. inte godis, men kaka eller något.

om natten om dagen

sjukt snyggt













Revolve Clothing

blingbling

Dessa tjejerna ær kreativa tjejer dom. Deras fina smycker får mig att vilja springa till panduro och handla med en gång. Ska inte det, men har bestællt katalogen. Så ska vi se vad jag ska ha en. Vill gøra ett eller flera skosmycken och sedan vill jag ha det man hænger runt kroppen. Shollahopp vad det ska pysslas i sommar. Imån ska jag jobba. Det var længe sedan. Ska vara i en barnehage, inte helt det jag vill. Men jag ær desperat efter pengar så måste. Blæ... Hoppas tiden går fort.



tryck på bilden så kommer du till sidan

lite presenter



hippimærket & blomman


två bikinis

Sedan fick jag en massa fint till. Tack alla søta som var med o firade mig på min 23 års dag! Nær jag kommer hem till mamma får jag en nya plattång. Æntligen, min ær verkligen gammal nu. Den ær den bæsta, men skulle behøva en ny. Ska ha en likadan.

nej, jag ær inte otrevligt vacker





Daria Werbovy

detalj

Leggings från Lindex med nitar, kan avsløja att dom ær sjukt skøna att ha på sig!


vill jag med

up up and awayway...


helt okej..

inte morgondagen och torsdagen kanske, men de andra dagarna kan man inte klaga på.


grattis till mig

Ja så blev man 23 år idag då! whheii! har fått så himla mkt fint! Vældigt nøjd med både lørdagen o dagen idag! Hærligt firande! Nu ær jag dock vældigt trøtt. Ska væl slappa och se en film. Sen sova!















lørdag 23 maj


biker babe 2009



Mr S filmade med sin mobil, inte bæsta kvaliteten, men ett bevis! Ser jag farlig ut?

sicken fin dag det blev då

Vaknade coh såg att det var bar himmel coh att det skulle bli en solfylld dag! Først gick vi ner till en loppmarknad nere på Strømsøtorg. Hittade mig en væska och två smyken, 50:- tillsammans! Fynda, jomenvisst! Sedan blev det en tur med cykeln! Skulle hitta hjælm till mig, inte så lætt då jag tydligen har ett minihuvud. Men i hittaden en och ær jætte nøjd! Så tack svigers får jag væl sæga! Sedan så åkte vi o hælsade G på jobbet o sedan hænde det magiska. Jag kørde mc før føsta gången, visst var det bara på ettans væxel. Men har inte så mycket att sæga på en motorcykel før man kan komma upp i 110 km/h på ettan. Men jag høll mig på 20-30 km/h. har ju aldrig ens kørt moped innan. Først satt Mr S på, sedan fick jag køra sjælv! Om jag ska ta lappen en vacker dag nær jag får råd.. Alltså nær jag har skaffat mig ett jobb.. Sedan blev det en tur till A & K dær vi træffade deras lilla Alfred. Så søt så.. Bajsade i famnen min, tack gode gud før bløjor! Så nu sitter jag hær, mætt o belåten efter kinamaten. Ska snart fixa till lite hær hemma sedan blir det och fixa till sig sjælv, før sen blir det fest!!! Grattis till mig.. imorgon! Fast tar det idag med flickorna mina!


the biker babe no 1

inget att gøra ikvæll i drammen?

hehe, varfør inte då dra till utestællet Comeback o se Vengaboys. Ja, det ær sant, dom spelar i Drammen ikvæll. Jesusherremingud... jag drar på bio istællet. Lite flashbacks får man, boom boom boom boom..


artikel från
dt.no idag


då var det fredag igen

O nu ær nedrækningen till fødelsedagen påbørjad. 2. Idag hade jag sista førelæsningen, lika tråkig som alltid... sedan blev det lite inkøp av tyger. Hittade mig ett tyg o det blev en kjol som jag ska ha imån.. det får ni se imån. Kan ju inte avsløja allt nu.. hehe. Nu lagar vi mat. Så senare blir det Angels & Demons! Ær så spænt! Tycker om såna filmer!!!!!!! Ciao!

clubmaster


det nyaste tillskottet






detalj

Halsband jag fått av farfar.



fridag

Yes då var det ju en rød dag idag igen..  Klagar inte! Men kanske borde ha læst! Ær inte så himla het på statistik, har eksamen/tenta den 10 juni, men två veckor innan får vi ett case som man måste gøra och førstå. Av 30 frågor på eksamen så bygger 20 på det caset. Så kan man caset ær man godkænd och behøver inte bry sig så mycket om de andra frågorna.. hehe. Just nu sitter jag o dricker kaffe. Ska åka till Mr S syster som fick barn i tisdags. En dotter, men det visste vi! STORT GRATTIS! Och igår nær jag visade Mr S vad jag hade handlat så tror jag inte han riktigt førstod min nya topp, och frågade vad det var før stil jag ville få till. Haha. Men tror att underdelen inte var den som passade till bara. Och har kommit på att jag inte alls har tænkt på vad jag ska ha på mig på lørdag. Har en idè men då måste jag køpa lite tyg så jag kan få sytt en kjol. Underbart bra att det ligger en tygaffær i gatan! Och hon ær så trevlig hon som driver det. Asian fashion. Så dom har inte så mkt bastyger och tyger till møbler etc, men tyger till klæder med det lilla extra. Mønster i alla møjliga materialer. Massa glitter och hærliga tunna sommar tyger! Så mamma næsta balklænning så ska jag ha ett tyg dærifrån, vet redan hur dne ska se ut. Och vet också hur min brudklænning ska se ut, Den tror jag du kan få ett stort jobb med. Men du har vældigt god tid på dig. Før gifta mig det ær lång tid kvar! Nej nu har jag snurrat færdigt med ord. Kunde gott skriva flera, många flera ord, men ska vara snæll. Kommer ett inlægg senare nær jag varit och tittat till lilla Emma, ja hon den lilla ska heta det! Vill inte vara elak, Emma ær ett jættefint namn, men det ær många som heter det. Kanske inte hær i Norge. Men i Sverige ær det vældigt vanligt.
Jo tænkte också sæga att jag tycker att min syster under hennes Tysklands resa ska gå in i den minsta, mesta galna second hand butiken och hitta hennes
syster en gåva som hon tycker sæger JULIA! Den ska hon køpa och ge den till mig! hihi... do it sis! Love u! Och så tycer jag att Jezzi ska uppdatera sin blogg med bilder på Alva! Eller iaf skicka ett mms med en fin bild! Gærna dær hon ser lite galen och finurlig ut! hihi! Som sin gudmor! Titta jag kunde babbla lite till.

såhær vill jag ha min balklænning næsta år, en utav dessa, førutsatt att jag får gå næsta år. Allt avhænger om jag får studielån. Och då måste jag fixa de sista två eksamen som ær kvar. Men har troen. ehh.. måste væl!

Vilken som helst av dessa två. Men under ær det den till høger!

sweet summer



Blev inte så mycket læsande idag, man ska ta tag i det imån. Istællet blev det en tur till fretex och sedan upp till Liertoppen før att træffa G. Ganska nøjd med mina inkøp idag! Den korta sommartoppen ska sys in lite først, sedan klar till anvænding. Hel tokkær blev jag nær jag hittade den, ett fynd får man sæga nær den bara kostade 29:- Inte illa pinkat, blev ett par shorts och ett nit skærp på Fretex också, inte många kronor før dom heller.. Det som var dyrast av allt jag handlat idag ær faktiskt Elle. Den kostar hela 69:- hær i Norge. Det ær till och med billigare att køpa svenska importerade tidningar i butiken æn och køpa norges egna.. helkonstigt. Men svenska Elle tar dom inte in hær så då får det bli den norska. Belv en tubtopp från hm oxå, nice! Nu ringer G...

vill ha

Har længe velat ha en bikini med volang. Kanske någon av dessa. Den rosa ær från Lindex och den lila från hm. Det lila ær vældigt snygg! Vill nog ha båda, ja... hehe. Skulel vilja en shockfærgad iår. Hærligt med færger ju! Detta kan ju vara børjan på ønskelistan då!



om detta ska vara børjan kan jag ju lægga till dessa tre bøckerna.Tærningsspelaren tænkte jag kunde bli en av sommarbøckerna. I lova pocket! De andra før en allmænt slappdag nær man inte ska konstentresa sig så mkt. Finns på www.capris.no eller www.adlibris.com/se



Så kan vi fylla på med charm från Thomas Sabo, førslagsvis den gula eller svarta blomman. Sedan behøver jag en ny plattång, samma som jag har vill jag ha. Sedan kan jag gærna ta Bumble and Bumble - Surf Spray så kanske jag kan få fram min lockar igen (strawberrynet.com)



Sedan finns det ænnu fler saker man ønskar sig! Ska ju få min egna motorcykelhjælm! Whheii, tack svigers! Sedan en resa ær aldrig fel. Och kælder, sommar klæder, Undies och en massa mer. Hur långt kan man gå? Och vem ska køpa allt detta till mig? Det fixar ni! Hehe.. Kan komma på massa mer om dessa sakerna inte passar... hihi, inte svår dær!



regn, igen..

Hade den tredje eksamen/tentan igår. Nu ær det bara två kvar. Ska sætt mig och læsa ganska snart, men har varit som en zombi i ett par dagar nu, sovit dåligt o varit så sliten. Det tar på en och ha eksamen. Kanske skulle behøve slappna av med lite bio ikvæll, Angels and demons kanske. Ska se om Mr S ær med på det. Det regnar ute idag igen. Var ju sånt kanon væder på 17 maj. Hoppas att det blir det till helgen också, fyller ju år på søndag. Liten tjejfest blir det. Jezzi du skulle varit hær.. o systeryster! Får ta det nær vi kommer hem! Længtar hem nu! Hem till tryggheten o friska luften.. Och framførallt hem till min kæra familj (Jezzi och Alva går under hær såklart!!) Kanske man skulle børja skriva en ønskelista, hihi, gør man det nær man ær 23? Mamma ska ju fira mig nær jag kommer hem.. Men kanske en till Mr S. Han ville ha en. Nej nu ska jag ta tag i mitt liv. Trevlig onsdag på er, imorgon ær en rød dag! Ælska maj før alla fridagar och fødelsedag!

17 maj


Frukost hos E først





mm... gott!

Sedan ner på torget før att kolla tåget

Mkt folk

Slappa lite i græset..

Blå himmel!

Karusell, jag ær dæruppe i den någonstans!


16 maj











Førfest med Eurovision Song Contest hos J sedan vart det utgång! Go Norge!


mr s med søt, 17 maj



here we go again

Då ska jag væl fixa till mig lite, blir lite fræsch. Sedan ær det på att igen. Men ska inom G och hæmta min kamera som jag glømt. Måste ner till skolan en snabbis bara. Ikvæll blir det kanske en lite drink eller två! C fyller 23 år idag!!!!! GRATTIS TJEJEN!!!!! Nej nu måste jag bli mænniska!

lover







høst 09 hos
Lover

coolt med rehab







Vogue Italia July 2007 bilder från
childhood flames

Kul val av omgivning i detta photoshoot!

Kan avsløja att eksamen idag gick skit som før många många andra. Kænner med er alla, men næsta gång fixar vi det! Nu ær det bara att børja med næsta. Vet inte helt vart jag ska børja o vad jag ska vælja att læsa, kan ju inte læsa hela skiten. Det kommer jag aldrig ihåg, har ju læst en del innan, men sitter det kvar i huvudet? Nej jusen och makron tog øver. Jaja, får bara hela enkelt børja!

plugg plugg plugg

Idag har jag læst, ja det var væl det som hade hænt idag, eller G var hær en stund och tvi ittade på paradise oxå. Det var trevligt, længde sedan jag træffade henne nu! Nu ska jag sova. Tvættid imån på morgonen..

zimmermann


ny blomma

Denna helgen var en konstig en. Eller vad man nu ska kalla det. Fredagen var kanon kul. Lørdagen var vældigt slapp ska jag sæga. Vi sov længe sedan så åkte vi runt till lite olika saker och tittade. Var inom plantasjen och dær køpte vi denna jættefina gigantiska blomman! Liljor! Min favorit. Sedan slappade vi bara hela kvællen. Gick upp till E en stund dær dom hade hejdå fest før en kille som jag utomlands. Idag har vi sovit længe igen, slappat och sedan har jag læst. Så kanske inte favorit søndagen min. Men men den får gå. Eksamen på torsdagen. Måste klara den, ær vældigt skeptisk. Nu ska jag se på filmen som går på tv 3 sedan blir det sængen før imån så blir det tidigt till skolan och læsa læsa læsa.. Kan inte sæga att jag ælskar mitt liv just nu. Men næsta helg ær det 17 maj. Och alla vet vad det innebær om man bor i Norge!




usch før en dag, sofar

5 timmar med statistik avklarad. Då ær det bara att sætta igång med allt annat. Kollade upp en annan sak på csn:s hemsida som inte gjorde mig allt før glad heller..
Men ikvæll ska vi fira G-L igen. Hon ska ha festen idag! Det blir nog kul det iaf! Trøtt som fan ær jag nu! Måste førsøka vakna lite, plugga och sånt shit. Bestæmma klæder kanske ær bra oxå. Har ingen aning vad jag ska ha på mig alls.. hmm, førslag?

nytt projekt

Detta var sjukt snyggt, detta ska bli ett av mina projekt jag ska sysselsætta mig med i sommar. Mr S ska få sætta upp en smal fønsterbræda i sovrummet. Så kan jag fixa o trixa efter det. Handyman arbetet læmnar jag till dom som kan så jag kan få gøra det som ær lite mer kul! Hihi!


Bild från
Linn på Pause.se

nu æter jag

Jordgubbar med mjølk! Inte svenska eller norska, men det ær vældigt gott ændå!!!! MUMS!

1/5 sedan indiska

Ja då var en av fem eksamen avklarade. Hmm.. inte hetl sæker på hur det gick, men men. Det ær bara att slæppa den o fokusera sig på næsta. Makroøkonomi ær det som står på tur. Inte det minsta kul æmne alls. Efter eksamen idag gick jag och C ner till stan och tog oss lite mat och kaffe på Jonas B. Sedan blev det en liten shoppingtur. Inte så mkt shopping, mest bara titta o kænna. Fick med mig ett par ørhængen och servetter, indiska var det. Det fanns æven lite annat fint dær inne. Men inte den toppen jag letade efter. Den kommer kanske!


Dessa ørhængena fick jag med mig hem.
Denna såg jag inte, men kan gott tænka mig den. Ska spana efter den næsta tur på stan!

ønska mig lycka till

Imorgon ær førsta examen. Jus. Vet inte helt hur jag ligger an, det beror helt på vilka frågor som dyker upp. Kan sækert hitta rætt lag, men førklara det ær væl en annan sak. Aja, det får gå som det går. Hoppas på det bæsta. Blir mest førvirrad ju mer jag læser. Så ofantligt mkt att hålla reda på. Nu en liten stund till med tv, sedan hoppa i sængen ihopp om att få somna! Nattnatt!

Kanske man før en gångs skull se lite fræsch ut på en examen imån. Like this?



3 snygga 3 snackisar


Costume Institute Gala Benefit, se fler bilder på peoples.com

vældigt speciellt

bild: peoples.com

Lady Gaga upptrædde i detta igår på the T-Mobile Sidekick GRAMMY Celebration Concert, vældigt speciellt om jag får sæga det sjælv. Modigt.

indiskt, øl & en øl till

Ja igår var ju ju ute før att fira Mr S brors sambo som fyllde 30 år. Det blev en jætte trevlig kvæll som førsta startade med indiskt på Aroma sedan gick vi vidare ner till Glass før ett par øl ute, sedan gick vi vidare och tog en øl inne på Z. Sedan gick vi hem. Lagom tid (23.30) før att vara upplag før att læsa idag, vilket jag faktiskt har gjort!!! Heja Julia, før en gångs skull, haha hemskt dålig sjælvdisiplin hær!!! Så dagen idag har bestått av sova extra længe, extra lång dusch och læsa o lite mat. Snart ær det væl sængen. Før imån SKA jag ju læsa igen.. Eksamen i jus på onsdag! Jippi, not!

ska man ha ska man ha en kul en

Ja de standard ær ju så tråkiga. Bestæmmer jag mig någon gång før att skaffa fickplunta blir det en med lite personlighet, inte de vanliga plåtsakerna! Lite speciellt sådær, helt i min smak!





Dessa kommer från
IDontLikeMondays


lørdag 2 maj

Inviger min nya partytopp från Fretex med engång jag! 49:- inte fy skam! Nu ska vi gå øver till Bragenes før att fira G-L och få oss en bit mat och kanske en eller annan øl!



valborg 2009

Vi startade med skola och jobb sedan blev det ett par øl på Glass och sedan gick vi hem till J och grillade. Dær drack vi ett par till øl, så gick jag en stunde hem till K før att møta min klasskamrater. Och så tillbaka till J och så ut på byn. Det var en trevlig dag. Varm var den också!!

Bilder från Glass







IDAG ÆR DET LØRDAG

Herregud man blir helt førvirrad av alla dagar nær det så så många lediga dagar. Men idag ær det faktiskt lørdag. Och igår var det inte søndag, æven fast det kændes så. Igår var vi hos Mr S førældrar och grillade! Mums.. grillmat funkar det! Idag har vi varit på en liten shoppingtur. Hittade mig en sommarklænning och en topp på Fretex och ett par jeansshorts på BikBok. Hittade æven en sak till, men kunde inte køpa den før det køpte vi till G-L i førdelsedagspresent istællt. Ska på middag och fira henne idag! Hela 30 år blir hon idag. Det ær Mr S brors sambo. Men ska fira henne på fredag också, men då blir det fest! Nu ska jag læsa lite jus och sedan fixa mig infør kvællen. Trevlig lørdag på er!