20 GRADER OCH SOL I STHLM

Varfør får inte vi det? Så man kan gå omkring och vara såhær snygg som denna tjejen under. Hon sæger att toppen ær från hm, men har aldrig sett den dær, men ska genast kolla.. inte nu då, men senare. Annan dag.Typ en dag jag inte har 0:- på kontot. Kan vara en førdel.



bild:
Stockholm Street Style


KAN JAG FÅ DIN KLÆNNING?



bild:
Viktor Vauthier

ÆR VI LIKA COOLA?

Vad tror du G ser vi lika coola ut Mary-Kate nær vi cyklar till skolan? Kan inte helt tro det, men vi får skylla på våra øverfulla væskor och att vi inte har det varma klimatet. Men tror att den dagen vi cyklar hem från sista eksamen så kommer vi vara till och med coolare, før då ær det ett stort leende på læpparna øver att vi har sommarlov och att nu ær værmen hær! Længtar! Æsch det ær væl inte så længe tills 10 juni lr?



bild från
Olsens Anonymous


NEJ MEN VAD ÆR DET JAG HØR?

Satt och læste och så hørde jag helt pløtsligt massa kontiga ljud, ehh vad ær det? Går ut på balkongen och dær går korpset som troligtvis øvar infør 17 maj. Blæ... Førra 17 maj stod dom utanfør vårat fønster och øvade kl 0900. Kan ju sæga att jag och Mr S inte var helt glada før det då vi varit ute dagen innan.. Hoppas som inte står dær i år också, dom kan iaf flytta sig 500 meter bort?




KALAS PÅ BARBERA





















Ja lørdags var ju en hel dag i Oslo, først marknad sedan ner till Aker Brygge før ett X antal øl på Barbera før att fira Brage som hade blivit ett helt år ældre! Grattis ænnu en gång! Och en fin present fick han också! Av oss fick han hjul man fæster på skorna sån att man kan åka omkring med vanliga skor, men det bæsta av allt var att det lyste blått och røtt nær hjulen snurrade! Coolt som tusan! Hehe. Nu åter till organsitions psykologien. Blæ!

MARKNAD I STORBYN
















Igår tog vi oss till marknaden på Bogstadveien. Massa massa folk. Men trevligt ændå. Sedan åkte vi hem till Drammen igen før att fixa oss infør fødelsedagsfesten lite senare på kvællen.

UNDERBARA DAG















Hærliga dag. Kaffe och øl på Pigen i goda vænners lag! Me like! Oslo imorgon, først tar vi motorcykeln in før att gå på marknaden på majorstuen sedan tillbaka till Drammen før att byta om och fixa oss infør Brages 25 årsfest! Låter som en bra dag, helt i min stil. Nu ska vi væl sova så vi ær utvilade imorgon!

JA VARFØR INTE

http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/article4974804.ab

kolla in denna, kolla korsetterna på tjejerna. Inte helt min grej. Men men jag dømmer ingen.

MIN SJÆLVLYSANDE SAMBO

Jobbar man med inspektioner ær det viktigt att synas så man inte blir påkørd. Så på med fin dressen Mr S. Såhær såg han ut nær han læmnade lægenheten idag, haha tænk om någon sett mig med han.



TORSDAG 23 APRIL



PÅ SKOLAN

Idag tog jag mig till skolan. Men stør mig lite på att jag glømde gøra matpacke. Tur jag fick med mig plånboken iaf. Och boken jag ville ha har inte kommit. Dumt. Men så himla hærligt ned sol! Idag kunde jag køra med bara ett par strumpbyxor, utan att frysa. Frøs inte engång nær jag cyklade!




BACK TO THE 80'S

Så heter Norsk Folkemuseums utstællning som børjar imorgon kl 18.00. Kanske man skulle palla sig till Bygdøy och ta sig en titt på den. Men jag har ganska god tid på mig då den håller på till jan 2010. Den inriktar sig på maten, klæder/mode och musiken. Mer info om utstællningen kan hi titta hær.



bilder från dagbladet.no

INBURAD

Kunde ju lika gærna ha suttit i fængelset nu, kænns næstan som jag gør det. Skola ær inte kul nær eksamen nærmar sig. 5 jækla eksamen om allt vi har lært oss i de olika kurserna? Vems jækla påhitt var det då? Orkade mig inte till skolan idag så sitter hemma o læser, har varit ganska duktig. Mr S kommer ju inte hem førens sent så blir væl læsa hela dagen på mig. Men det behøvs så nemasproblemas!



Juridik och psykologi ær det jag håller på med idag.



VILL HA DEN SKJORTAN


bild:
fashiontoast

Kanske ska hitta mig en skjorta och ta fram klorinen? Eller måste væl køpa klorin først, men men. Snygg ær den! Och denna tjejen ær helt grym på och klæ sig! Och hennes hår, vill att mitt ska væxa i en dunderfart nu så jag kan få det långt igen. Då kanske jag ska gå tillbaka till brunt igen och sedan våga mig på lockarna, som jag egentligen har ju.

CITAT


SØNDAG 19 APRIL

Lite annorlunda, men klart man har kul!



Nej tanken ær inte att jag ska børja videoblogga, men kul med lite varation æven før mig!

TA AVSTÅND FRÅN DETTA PARTIET

vg.no idag. Klicka på bilden før att komma till artikeln!



FIN FIN SØNDAG









Vilken fin søndag vi har haft hittills. Har varit ute och spatserat runt ælven i Drammen sedan tog vi lite McDonalds mat och satte oss ute och åt den. Efter det gick vi hem och tog på oss hjælmarna før att køra en tur med motorcykeln! Hærligt, årets førsta før mig! Vi kørde upp och upp och upp. Så långt upp att det log en massa snø på backen. Dær åkte folk længdskidor. Trøttnar man inte på snø? Jag har gjort det iaf och ville ner till våren igen så vi åkte ner mot centrum och hem. Sedan var det NM i innebandy på tv:n, det var spænnande! Nu har Mr S gått på Godset kampen och jag tænkte øppna lite bøcker! Hoppas ni fått njuta av dagen som jag har gjort!

FREDAG 17 APRIL




VILL HA




449 SEK på Chicy.se

HMM.. WHAT TO DO?

Fick ett samtal av mamma idag om att hon skulle få en 2 veckors resa av hennes sambo i 50 års present. Kul ja visst, men saken ær den, hon ska typ till Thailand øver julen. Øver julen...? Vad ska jag gøra då? Hon sa att jag och Mr S kunde følja med, men hallå, detta ær deras resa såklart dom ska få sin lilla romantiska resa sjælva. Men vad ska jag gøra. Tror varken jag elelr Mr S ær redo att fira tillsammans. Eller ja visst om vi åker ivæg, men inte vara med hans familj eller han med min. Fast jag vet inte.. Jag ær just nu allmænt førvirrad, vill ju abslolut inte sætta några køppar i hjulen før min mor, men julen? Kan ni resa den 25 dec istællet? hmm.. Jag vill oxå resa... Och min bror och han tjej har ju børjat fira vart annat år så han skulle hem i år, så han blev lite førvirrad han med. Men men allt før mamma. Saknar henne! Saknar hela min familj nu. Bror, syster och mamma. Och Jezzi o Alva då.. såklart! Kanske borde ta turen hem snart.. Kanske læsa till examen hemma istællet? Nej då får jag inte læst något alls. Bara fart och flækt och dra omkring och træffa alla...
Nu sitter vi et gæng hemma hos mig. Jag o grabbarna. Cathrine kommer snart. Utgång, inte utång? Dee återstå att se, ær VÆLDIGT pank just nu. Tror aldrig jag varit så fattig, kommer få pengar den 30 april, men det ær ju lång tid kvar, men skønt det med. Før nær det ær den 30 april så ær det bara få dagar kvar till førsta examen, och den ær i juridiske emner. Læst på tok før lite i den kursen. Men ska ta tag i det, till helga kanske... Nu ska jag åter gå till mitt vin. Kanske killarna snackar om något mer intressant nu! Mkt blarr hær nu, men var bara tvungen att skriva av mig! Ha en kul fredag kvæll!


eller



bild: newsdesk.se

KAN JAG FÅ DOM AV DIG?


bild:
fashiontoast

ESC

Sverige
(usch viliken sång)



vs

Norge
(blæ den med)



Sverige måste bara klara kvalet først, men detta år ska jag væl avsløja att jag inte hejar på Sverige. Inte Norge fheller før den delen... 16 maj smæller det iaf!

HÆRLIGT PÅ SOMMAREN

Ja, kanske man ska ta tag i detta projektet istællet før att leta efter en egen. Anywho tipsar om hur du gør den sjælv om du ær sugen. En kort t-shirt på sommaren ær bara så skønt. Du får skyddat dina axlar, men ændå så får du in luft och kænner dig inte helt instængd! Me like! Før hela beskrivningen kolla hær.


Bild: anywho.cover.dk

CHECK BYXORNA...

...på tjejen længst till høger! Jag tack sæger jag! Från den danske bloggen Anywho.



TRÅKIGT LIV?

Kan verka så nu iaf, nu ær jag inne i en fas dær jag bara sitter inne. Måste ju bo i dom dær jækla bøckerna nu. Har 5 examen nu som startar i maj och jag ær inte alls førberedd. Så ni måste jag ligga i. Till skolan imån o læsa læsa læsa sedan førelæsning. Så kommer det vara nu i c:a 2 månader. Ska væl kunna få in något kul dærimellan också. Men saken ær den att jag mår ændå ganska bra o kænner mig glad. Bara lite små stressad, man annars vældigt bra. Tror det har något med han den dær filuren under att gøra. Nu ska jag i sæng. Godnatt!

Två bilder från Hemsedal



En inte allt før nykter Mr S som hittat en pælsvæst han tyckte var fin


Min ængel och jag

PÅSKEN 2009


HEMSEDAL IDAG

Då sticker jag och 11 andra upp till Hemsedal idag kl 12. Lær bli en tur man inte glømmer.. Kommer vara en del sliten nær jag kommer hem. Men det kommer nog resten av alla som ær dær uppe också vara. Tur att måndagen också ær en helgdag! Ses nær jag kommit hem!

SÆSONG 5 ÆR HÆR

The Hills såklart!

The Hills - MTV Shows

DETTA PÅGÅR JUST NU

Hær sitter vi och væntar på Paradise Hotell hos E. Har varit en jættefin dag idag. Først kaffe i solen på Jonas B, sedan lite små shopping och så upp på E:s balkong.. igen. Sedan sitter vi hær nu. De fyra hjæltarna som ær igen.. Som mest idag var vi 10 stycken hos E. Hærligt med måndagar ibland också.. NU børjar Paradise!



TACK MAMMA

Denna kom i posten idag, Den har min kæra mamma sytt till mig! Paljetter, me like!





MINA SOMMARSKOR HAR KOMMIT


SØNDAG IGEN DÅ



Detta var då en trevlig søndag. Har suttit på E:s balkong hela dagen. Grillat lite hamburgare och slappat. Sol tittade fram titt som tætt. Hoppas på en solig dag imån också. Påsklov ju, Mr S ær också ledig. Men ska førsøka komma igång med lite læsning imån. Nu blir det soffakos resten av kvællen, kanske en film senare.

FREDAGEN


Jag och C hade en kanon fredag som børjade med mat, kaffe och några øl på Pigen.



Sedan kom C:s kompis så gick vi till henne och tog ett par øl till.



Sedan ringde denna donnan och fråga om vi skulle med på førfest. Yes sa vi!



Det var hos denna killen vi hamnade då. Trevligt med lite nya mænniskor.



Så drog vi till Z dær Mr S och hans vænner befann sig. Trevlig fredag om jag får sæga det sjælv!

FREDAG 3 APRIL


DRAMMEN EN KVÆLL I APRIL



Det var hærligt med grillmat igår. Det kan jag inte førneka. Otroligt gott. Bilden togs från E:s balkong senare ut øver kvæll. C:a samtidigt som vi satt fastspænda vid tv:n før att se på Paradise Hotel.

TORSDAG 2 APRIL



Nu væntar jag på grabbarna som håller på att køpa utemøbler, inte till oss men till E som precis har flyttat in i sin nya lægenhet. Vi ska ju grilla. Potatisen ær sån cirka klar så de får raska på nu. Hungrig ær man också.

PÅSKLOV

Då var det påsklov om 40 min! Detta ska njutas. Hoppas på grillning ikvæll hos E, annars så tar vi det bara hemma hos oss! Påsklovet ska læggas till och læsa jus och åka till Hemsedal! Kan det bli bættre? Ja, det kan det væl om jag inte hade haft massa examen som låg och vilade runt hørnet!

MINA PAKET IDAG


Skorna ser vældigt plastiga ut hær, men ær vældigt fina i verkligheten!


Partytopp & en hærlig sommarklænning!



Kul med lite extra gaver i paketen!

BIKBOK:s NYA KAMPANJ


Bilder från Fashion Flash

APRILSKÆMT!?!

Idag ær ju førsta april. Någon som blivit lurad? Jag har inte det .. æn iaf. Men sitter och surfar runt på olika nætsidor nu och førsøker kolla vad som har gjort før aprilskæmt, men hittar inget. Ær ganska dålig på att hitta sånt annars oxå, men brukar inte aftonbladet o såna nættidningar ha ett iaf? Kan någon avsløja vad det var isåfall...
Sedan har jag fått hem 3 av 4 ebay items nu. Bilder senare på det, nu ska jag sitta o njuta solen. Och kaffe skulle jag ju fixa..

MAN KAN INTE ANNAT ÆN

Puss och le mot solen. Helt underbart på balkongen nu! Men fattas en kaffekopp brevid mig, så tror jag sak gå och brygga lite! Gott gott! Sedan senare nær solen inte ær såhær skøn ska jag læsa, lovar!