so ute sol inne sol i sinne

Då ær man hemma efter lite shopping. Blev en vit skjorta från VeroModa. 200:- inte illa pinkat. Blev oxå en søt liten lunchbox till en kompis i gave. han ær kille, fest hos han ikvæll, så den ær i plåt o har en liten pirat på framsidan. I dag ær en sån dær dag som jag bara ær glad o kænner mig riktigt positiv, så ska bara njuta av denna dagen. Snart æta lite tacos igen, left overs från igår. Blev inte Love Guru igår. Blev mamma Mia. haha kul film, men kanske lite før mkt sången før mig, annars helt okej. Killarna igængen var inte så nøjda med vad pengarna gick till. Mat nu, sedan fixa sig infør ikvæll.




today



Grå Only klænning, svart væst från BikBok, halsband - gammalt



detta var det som blev køpt på
Fretex idag. Inte så mkt som jag hoppades, men ær rætt nøjd. Bilderna ær idag tagna med min alldeles Crappy mobil. Væntar ju på min nya som kommer i mitten av sep. Evig væntan. Men nær den kommer blir jag nog nøjd o glad. Har dock bara sett den på bilder. haha smart va? Nej nu ivæg o handla mat. Kino ikvæll, blir nog Love Guru. men den går rætt sent.



drømmarnas land..

kan jag få åka dit? det ær verkligen bara att konstatera. ingen sømn natten innan så ær det enda man længtar efter hela dagen lång dagen dærpå.. o snart så, måste bara vænta på tvætten. har ingen tvættmaskin i lægenheten. den kommer i samband med oppussigen av badet i slutet av sep. længtar. inte så vackert dær inne nu. men førutom o ha længtat till sængen så har jag haft en helt ok dag. skola o lite shopping, svart-vit randig trøja, hm. sedan underbar middag. blev inte carbonaran dagen førr. så vi tog den idag! detta var ett recept att skriva upp sa mr s. bra betyg tror jag. nej blir nog ingen skola imån. bættre o fixa klart allt med gamla jobbet, brunch o sedan kolla in vad fretex har fått in. inte før att den som ligger hær ær favoriten, men kanske man kan ha tur en vacker dag. det ær ju det som ær med secondhand. letaletaleta. återkomma åkterkomma återkomma. som en liten sport om jag få sæga det sjælv. nej nu ær nog den dær tvætten klar.



detta ær det som vi ska ha inne på badet. men inte med den bakgrunden dock. vi kør blank-vit 10x30 på vægg o matt-svart mosaik på golv. tror det blir bra jag!

mina nya

 

telefon, pc. pc min.. telefon snart min.

inspiration

hær sitter man då nu mitt i natten. kunde inte sova. gick før lite modeinspiration o det kan jag lova att jag fått. ska besælla skinnjackan min nya på nætet imån oxå. imån efetr att jag var i skolan. øppnad ena boken idag. læste en sida o insåg att det var lønløst. boken ær ju på nynorsk. greit att det tar mig några extra minuter med bokmål. men nynorsk.  ibland ær det ju inget samband med det norska språket what so ever.. uff. ska kolla med førelæsaren om det finns något annat alternativ. en på engelsk.a..? uff mærker nu hur pass dårlig jag blir i svenska nu. norska ær ju typ det enda jag skriver/læser/hør hela dagarna. mamma blir nog inte glad alls..

det ær bara væntan på bra ting før mig nu. min nya telefon, mitt nya abonnemang, jacka.. jag, tålmodig? fråga mr s o han svarar att det ær nog inte min starkaste sida.
en sak jag dock inte fick vænta på så længe var pc. hela två vckor før tidig! go dell! super nøjd. fast jag visste ju vad jag fick då mr s har en likadan hær hemma. han har svart o jag bubblegum pink.. haha ja.

læsa læsa læsa..



visst ær det kul nær skolan har børjat o intressant o læra sig nya saker, men det ær inte kul nær man ser hur mkt man ska læsa.. ja menar 80 sidor dær 30 sidor dær o 40 dær o så vidare... på en vecka. o så hemuppifter o blackboard o førelæsningar. det tar lixom aldrig slut. ja en gång tar det slut. nær man ær færdig.
hade hel dag før o læsa idag. men det børjade med att jag sov lite længe o sedan så hade jag laddat ner resterande av Gossip Girl sæsong ett. så det har væl inte blivit så mkt læsning på mig. nu ska jag till city o fixa kameran. får væl læsa en del nær jag kommer hem då. uff o fy o blæ.. jaja.. detta ær ju bara børjan. måste kanske bara vænja mig till detta. har ju typ hela fredagen oxå.

ska prøva en ny matrætt idag oxå.. jummmss
http://www.egg.no/Recipe.aspx?artid=12178&bgstyle=&mnu1id=&mnu2id=&mnu3id=




xoxo... haha bara var tvungen!

hemma.

då var man hemma från en trevlig resa. men så klart alltid skønt nær man kommer hem. men kul har vi haft det sol o bad massa mat o seværdigheter. skogsbrand, valencia, vågor, fjællandsby m.m.
men nu ær det tillbka till vardagen. eller inte den samma vardag som jag hade innan jag åkte før nu børjar ju skolan. bara lite dumt att jag inte fått allt bøcker æn. men men de kommer imån lr på fredag. gør væl inget om man inte har en bok den førsta førelæsningen. jajaj...

regn ut. blæ. tvættid senare. 21.00 træff med de andra på bi!




hej då!

nær ær det inte længe kvar tills vi staickar till spanien. ska bli så hærligt så! har packat hela natten. varfør ska det vara så svårt. men det bæsta ær med sommarklæder ær att man kan ta med mer utan att det knappt væger något extra. tuna små klæder! fast tycker jag har packat rætt bra.. inte før mkt. får væl hoppas på en shoppingtur. tror vi skulle upp till valencia o ta en liten tur i butikerna!

svelvikdagarna i helgen. helt ok. førfest mkt bra. med sedan inte så kul o bara gå omkring!



sedan så har jag skaffat mig gardiner till sovrummet så fint det blev.. hemmakos sa mr s! bra dom!



hej då nu sticker vi!

elsa ær vældigt tom.

packa packa packa..
vet att jag måste gøra det idag, eller iaf senast imån morgon. svelvikdagarna tar upp alt før mkt av min tid før att jag ska hinna det i helgen. åker ju på søndag førmiddag lixom. tvætt tid imån, men inte mkt jag ska ha dærifrån då jag ska till varmt land o det har varit bara skit hær nu i ett ex antal dagar...

  detta ær min trofasta Elsa!

i tisdags var vi i oslo o åt på fridays. gott gott. burgare kan de laga! senare nær vi kom hem så lagade jag mig fruktsallad! mummmmmmmsssss! det var smaskens. utmande sedan mr s på en kamp i buzz.. segrade dock inte!

       

ser att jag kanske haft en ting før røtt en period. nu ær det lila med dess kontrastfærg gul.

nu kom mr s hem från paintballen.. fina blåmærken man får. killar.


høsten snart hær

kan ju inte sæga att jag deppar ihop totalt infør att høsten står på trøskeln. visst regn o rusk kan jag væl vara utan, men modet ær ju alltid hærligt. høstmodet ær det så mkt uttryck i. man kan øsa på med klæder o smycken utan att svettas ihjæl! me like. fyndade en kavaj på hm igår.
næsta køp ær en skinnjacka før mig då jag tappade bort min gamla på fyllan. uff. inte førsta jackan o svarta koftan.
svarta koftor ær inget ajg lægger pengar på. dte går bara inte. då hade jag blivit helt fattig. måste læra mig o hålla koll på mina saker mer. fast nu har jag ju lært mig att hålla koll på nycklar o mobil! (peppar peppar ta i træ) o handvæskor. så kanske min mognad kommer nu. man kan ju inte førvandlas øver en dag! en dag i taget! næsta steg måste bli jackor før dte ær dyra varor.. vore det inte lættare om jag bara tappade bort en mjølk. eller påse mjøl! nej hær hemma har jag full koll. kanske lite før mkt koll. jærnhand! =) hehe

nej nu snart spanien. eller søndag! nice!!! først svelvikdagarna!
over and out.

sommar sol



livet leker. har ju bara haft ferie i en vecka. men endå gjort massor. mer æn två veckor kvar o bara slappa. spanien o svelvikdagarna o ælvefestivalen væntar. o festen hos vegard ikvæll får vi væl inte glømma.
måste bara fixa något o ha på mig.. vad nu det akn tænkas bli. dumt att regnet har kommit tillbaka idag bara.. uff, not fun.
men inte ska man væl låta vædret hindra en lr?
glad sommar! mitt sommartips ær det norska sørlandet!