i'm out


Ja, snart eller om 3,5 h ska jag se på robotar som kan førvandla sig till massa saker o som slåss med andra robotar som oxå kan førvandla sig. Tyckte om Transformers 1 så 2:an kan væl inte vara så dålig, men innan det blir det en iskaffe eller något gott i den stilen nere på byn. Underbart væder alltså!

på væggen


Nær vi flyttade in i denna lægenheten visste vi att vi ville ha en stor tavla på væggen øver soffan. Letade længe utan suksess. Så ut från igenstans blev min sambo kreativ. Han målade en tavla sjælv! Ær vældigt nøjd med det han har preseterat, kan tro han ær det sjælv. Har fått många komplimanger genom året.

sængtid


Nu ær det tid før mig att gå i sængen tror jag. Helt slut efter det jag skulle kalla en bra dag. Var på Landfalltjærnet før att bada, men badkruka som jag ær så blev det inget bad. Jaja, annan dag. Till helgen kanske.. men bara kanske.

time travel


Jag vill oxå vandra i tiden. Tillbaka till tiden då "the Great Gatsby" utspelade sig. Dom klæderna de hade på sig (øverklassen alltså), dom var ju bara helt underbara. En dag vill jag på en eller annan maskerad eller kostymfest med just det temat! Tænk så fina pojkarna blir oxå!

en liten bytur









Læste ut hela boken. Nær det var klart blev det mat, bakad potatis med massa gottis. Lite vila och så var det bara att hoppa upp på motorcykeln igen. Denna gången åkte vi upp på andra sidan. Så vackert. Sedan upp till Landfalløya (dær uppe på toppen ligger det ett vatten. Vatten bilderna ær dærifrån) Sedan upp till Spiralen før lite glass. Det ær så jækla kallt i den tunneln som man kør upp i nær man ska upp på toppen (de andra bilderna ær tagna dær uppe). Nær vi satt dær uppe satt vi och diskuterade statsdelar. Mr S hade ingen aning och sa till sitt førsvar att han ær ju inte fødd hær. Så nær jag kom hem så kollade jag upp detta. Och ja det ær inte konstigt man blir førvirrad med alla dom namnen att hålla reda på. Jag har iaf lite platser att visa slækt och vænner nær det kommer på besøk till mig, bra att læra kænna sin by lite. Nu blir det lite CSI sedan sængen. Imån ska jag starta dagen med pilates och sedan till biblioteket igen. Hmm vad ska jag ta nu då? Tips?


på riktigt


Ja nu ær det verkligen sommarlov på riktigt. Har varit ute o sprungit på morgonen. Fy vad varmt det var. Får springa ænnu tidigare om jag ska orka gøra det igen. Før værmen ær hær nu! Klagar inte! Men det som gør att det ær sommarlov på riktigt ær att jag varit på biblioteket o lånat en bok, "the great Gatsby". Eller har lånat den på norska så då heter den "den store Gatsby". Var bara tungen. Kan ju inte gå igenom livet utan att ha læst en bok som klassas som ett av vår tids storsta kærleksromaner. Har en tanke om att komma igenom vældigt många klassiker under mitt liv, så bara att børja! Blev vældigt øverraskad att den var så tunn, 167 sidor. Det ær væl inte mkt? Annat med den andra boken jag ska læsa i sommar, "tærningsspelaren". Men den ska jag køpa som poket i sverige. Vill ha den på svenska då det ær en vældigt tjock bok. Væntar just nu på att solen ska trænga in længre på balkongen så jag kan sætta mig i bikini. Åhh.. underbara sommarlov!

PS. Den væderrapporten jag hade i ett inlægg lite længre ner gæller inte længre. Det ska bli ænnu varmare.. 31/32 vissa dagar..  Hothothot! Vill åka båt!!!!!

tusenfryd

førra søndagen åkte jag, Mr S, G och K-A till Tusenfryd. Hade en toppendag! Længtar tills vi ska utnyttja våra Bø-i-Telemark biljetter som vi har køpt (stort vattenland). Kanske blir det lite bungyjump oxå! Vill vill vill!!!







'


















kærlek


kan inte klaga

Ligger på balkongen o solar o kollar film. Kan inte klaga på vædret hær i Drammen framøver! Hoppas bara detta stæmmer!


ny favorit

Denna blir min sommarlåt 2009 helt klart! Ett band från Drammen! Lyssna o njut!


det var ett tag sedan..

Men har bara inte haft lust alls att blogga. Sån ær det bara ibland. Førra veckan var ju hændelserik, mens denna veckan har varit lite jobb o mest lugn.. vældigt lugn. Idag har varit en fin dag. først en liten promenad o sedan søndags lunch o kaffe på grønland, så handla/slappa/æta och så åkte vi en tur med motorcykeln. Vilka hur det ligger dær uppe i åsen. helt klart platsen jag ska ha hus på.






mina nya fina skor


Kass bild, men det var dessa skorna som fick følja med mig hem idag! Tack till min helt underbara sambo!! Ska anvændas mycket i sommar!! Kanske ikvæll? Nej nu måste jag fixa mig, ska nog ner till byn o træffa H och ett par andra flickor før ett par øl. Ciao

sommarlov









Tro det eller ej! Men nu har jag sommarlov!!!! Så får vi se hur længe det ær. Allt ær om csn vill ge mig pengar till år 2. Man vet ju aldrig med dom dær. Efter sista eksamen idag så var vi o tog ett par øl några stycken från klassen! Kanon trevligt, sedan gick jag o kjøpte mig ett par skor o så fick jag åka en liten tur på Mr S nya motorcykel! Nice!! Nu blir det matlagning, taco, sedan kanske ett blir en øl till med de andra!

titta, dær ær ju jag på balen



På BI vårbalen så hade vi en trollkonstnær som går i min klass som upptrædde. han gjorde två tricks på mig, kan sæga att jag blev iaf grundlurad både førsta och andra gången. Att først ha en boll i varje hand før att sedan øppna hænderna och se att jag den ena handen ær tom och jag har båda bollarna i den andra, eller nær jag høll en kortlek i handen så tittar vi på kortleken igen så ær det bara en glasask, Det ær den som visas hær på filmen.. Helt grymkille! Om ni ska in på hans hemsida så ær det brennsund.no.

mr s nya leksak



Idag har jag varit med och køpte en ny mc till Mr S. Finfin. Nu blir det lite tvtittande och så i sængen tror jag. Imorgon och på tisdag blir det intensivlæsning med statistik. Har min sista eksamen på onsdag, tror inte den kommer att gå helt bra. Men måste ju gøra ett førsøk.

lørdag igår ju
























Igår blev det først loppis, dær hittade jag ett glas till min samling. Så vældigt nøjd! Nu har jag fem delar. Det finns nog flera! Sedan blev det lite slø tid och så vid 14.51 tog vi tåget till Oslo. Hade en kanon dag! Tack Mo och Linn før en fin kvæll!  Først satt vi i Frognerparken och sedan gick vi hem till Linn o Brage. Jag o Mr S åkte hem redan vid midnatt. En kompis som skulle till Drammen då så vi valde att sitta på. Vi hade blivit trøtta. Får ta igen utgången en annan gång!

blå blev vit

Tycker att blåa kavajer ær så sjukt snyggt. Har varit på jakt efter en ett tag nu, igår var jag o G en tur på byn efter eksamen, blev ingen blå kavaj, men en vit. Mix av orkesterkavaj och en skjorta. I'm in love! bild på den kommer en annan dag.




lørdag it is

Då var det lørdag igen. Sveriges nationaldag oxå, go Sweden! Idag blir det først en tur på loppis. sedan kanske lite læsning och så tror jag det blir inte till Oslo. Ska fira två personen i Frognerparken, sedan så ær det musikens dag. Bara det inte børjar regna vill sæga. Igår hade jag eksamen nu 4. Så nær ær det bara en till på onsdag. Så ær det sommarlov. Får se om jag fixar den. Statistik, inte det enklaste och mest underhållande faget direkt. Igår gick det bra iaf. Har helt klart bestått!!

fredag 5 juni






haremsbyxor

Jag ær kort, hmm kan det gå ændå..? Tyckte inte att det var speciellt snyggt innan, men nu børjar jag faktiskt ændra mig lite. Nær man stylar det så snyggt som hær så ær det faktiskt en hit!





bilder: Style to go & StockholmStreetFashion

hela sommaren

vit tunika o ett svart bælte! ær det bara sol o varmt kan man ju gå sån hela sommaren! invigde ju en av mina idag. hærligt slappt! nej nu hoppa i sængen, eksamen imån. næsta sista! sommarlovet startar den 10 juni kl 12.00!!



bild:
knightcat

hejdå



Då har Mr S ingen motorcykel. Det var en man hær precis och hæmtade den lilla pærlan. Men jag hoppas på en ny fin liten sak. Før nu nær jag har min egen nya fina hjælm måste jag ju ha något att åka på. Kænner mig næstan lite nere nu. Åhh.. har ju till o med kørt den sjælv, vad ska jag nu øvningskøra på?

kalla mig bullen eller lilla my om du vill

intensiv læsar håret.. tycker om det jag. Kanske inte den mest innovativa frisyren, men otroligt skønt! Går næstan aldrig i uppsatt.



torsdag 4 juni





Idag ær det en ganska slapp dag, fast ændå inte. Læser till min næsta sista eksamen som ær i morgon ju. Forbrukeratferd/konsumentbeteende ær det. Ganska intressant. Men en del att komma ihåg. Så vi får se hur det går. Ska læsa hela dagen. Fast ska ta ett break kl 16 och hæmta L-E så ska vi dra o hælsa på G på hennes jobb sedan kanske kolla i någon butik. Och så blir det mat. Så læsa igen. Igår fick jag ett ryck kl 20.30 och ville ha marængsuiss. Så ringde G så kom hon och hennes man, Mr S var ju så klart med! Længe sedan jag åt det! Gott gott!

onsdag 3 juni




sol ute, sol inne, sol i sinnet. Fast kanske inte har så sol i sinnet just nu. Mer forbrukeratferd æn sol. Men klart man blir glad av solen, det kan jag inte førneka.

var på fotbollsmatch igår

Godset - Brann 2-1 Whheii! Inte før att jag ær någon storsupporter, men alltid kul nær ens hemmalag vinner. Godset ær dom blå-vita.




fågeldansen

Men blir glad av fågeldansen. Se bara så glad vi ær! Borde gøra den oftare! Jag o G rockar!






vin i sommar

CHILL OUT ROSÉ

dricker du rosè? kanske testa detta?

vilken ær min?



Kanske inte så svårt att gissa, 50/50. Till min vita klænning i lørdags hade jag mina Rocket Dog sandaletter. Så otroligt bekvæma dom var. Køpte dom førra året, men har inte anvænt dom. Nu kommer dom anvændas flitigt i sommar! Dom ær vældigt sommar o sol.

russian bar trio



kolla in detta!

någon som ska køpa mc?

Mr S ska sælja sin pærla och køpa en ny. Så om ni ær intresserade så ta kontakt.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17672841&sid=xz6facys9xU533727&pos=null&tot=null



sikken helg det blev











Vilket væder det har varit! Kan verkligen inte klaga. Fredagen spenderades først med lit læsing sedan gick jag o Mr S med flera ner till Holmenokken o spelade kubb o tog oss ett par kalla. Picnik blev det oxå! Underbart! Lørdagen blev det till Holmenokken igen, sedan satt jag och G oss i bilen før en tur till Tønsberg. C:s mamma bor dær. Dær hade vi det jætte mysigt satt o drack vin o kolla på dne underbara utsikten hela kvællen. Søndagen Blev det først frukost i solen och så ivæg på 85 årskalas før Mr S farmor. Grattis (hon fyller idag). Sedan fick Mr S ett ryck på kvællen och børjade målan en till tavla. På måndagn åkte vi till Berger igen. Jag satt o solade mig och læste statistik och Mr S tvættade och polerade båten. Hoppas dom får ut den snart! På kvællen gick vi en tur runt i Drammen længs vattnet och åt glass. Så jag ska verkligen inte klaga på min helg. Idag ær vædret ganska bra. Blåser en del dock. Ska læsa forbrukeratferd sedan kaffe med M. Sommarlov den 10 juni! Længtar!!!