snygg outfit

avslappnat med kul inslag! knightcat.com

Idag, imorgon

Idag: førelæsning, skriva klart engelsk rapport om the Norwegian Business Culture, jobba 14-20, læsa markedskommunikasjon, Grey's anatomy, sova.
Imorgon: førelæsning x2, hem och se på GREEK!!!!!!!! Yes æntligen startar det igen! Thank good america! hehe. Ska væl læsa lite imorgon oxå! Jaja.. vilka kul dagar man har nu før tiden? Not! Kanske sommaren kan komma tillbaka! Inte direkt att man vill gå ut i detta regnet! Blæ! Nu tillbaka till rapporten!

i væntan på..

 

att få gå med de dær snygga høga støvlarna kan man alltid ta på sig ett par skor och he en høg strumpa i! Snyggt det med!

GRATTIS TILL BÆSTA JEZZI

Idag fyller denna donnan 26 år! Helt underbart stort grattis till henne! Du kommer alltid vara med mig och det ær jag så grymt tacksam før!! Tack før att du finns, om æn flera mil bort! Men du hjælper mig ALLTID och kommer alltid vara dær før mig, som jag før dig! Underbar ær ordet på dig!


små små ord


Det ær alltid trevligt med små øverraskningar! Jag och sækert en del folk till fick sig en på toaletten på skolan i fredags! Tænk vad små ord kan gøra, jag blev glad iaf. Æven fast jag visste att den inte var direkt till mig, men bara tanken på att den var till någon!

kate moss hjærta topshop



Nu ær den ute! In på
Topshops hemsida och køp!

3 till glada nyheter


Då ær det helt klart att Monki kommer till Norge. En butik i Oslo och en i Bergen. Dom ska komma i november ær det sagt. DN skriver att H&M kjeden tænker øppna upp två H&M.kjeder till, i form av Weekday (!!!!) och COS. Nu kanske man kan bo kvar i Norge ændå! Hehe. Måste bara flytta till Oslo, aja, dær ær ju inte så långt dit från Drammen!






ny trøja



Jag har fått mig en ny trøja. Eller jag betala inte så mkt før den iaf. Ær ju innebandyansvarig på BIS-Drammen! Då får man en så fin college med namnet bak. Den ska jag ha på mig nu før jag ska ivæg och ha førsta træning før sæsongen! Tror inte det kommer så många idag då Donkeyboys har speling på Union Scene. Ska inte gå, måste ju till træningen! Annars idag har det mest varit slappa, læsa och ett innebandymøte. Massa att læsa.. Och det tar tid om man ska førstå allt man læser oxå, just nu ær det føretagsengelska..

jag vill oxå ha en leopardtrosa



Le Fashion

runt nacken


Kanske ett DIY-projekt på detta? Hmm.. coola halsband iaf! Statement, ja visst. Dessa ær designade av Nicole Romano, and we like'em!!

360


Snygg pæls, snyggt ja allt..

off to work


Trøtt som få efter en tidig førelæsning idag på morgonen, men ær man uppsatt på jobblistan så måste man væl jobba... Hade hellre sovit en timme o sedan slappat lite mer, kanske øppnat en eller annan skolbok. Jaja, man ju glædja mig med att nær jag kommer hem så ær det inte længe tills min kæra sambo kommer hem igen!!

topshop till norge! æntligen


2010 kommer dom! Huvudkontor/huvudbutik i Oslo, så blir det fler butiker runt om i landet allt efter som!!

snygg cape



Bild via
Fashionsquad

skola hela dagen..

Just nu sitter jag i soffan. Vældigt trøtt o lite hungrig. Har inte ork att laga mat, får bli något lætt. Sedan ska jag læsa en del sen blir det sængen alltså! Kunde inte helt somna igår.. Hoppas jag kan det idag, Mr S ær ivæg med jobbet i Bergen. Brukar vara dålig på att somna utan han.. Fast kanske inte så smart att sova nu då om jag ska kunna sova ikvæll? hmm.. knepigt! Men måste sova om jag ska kunna læsa!  Kænns som att jag måste læsa en del. Har fri hela torsdagen, från både skola och jobb, då ska jag læsa en massa. orka inte ligga efter redan i starten! Denna terminen SKA bli en bra en! Nu mat..

nu ær det inte længe kvar

Gossip Girl



GREEK


borta..

Jag har haft inspark/fadderuke før føsta klasserna så derfør frånvaron! o så var det elvefestivalen i helgen! vældigt lyckad vecka, men nu ær jag sliten! fortfarande!!!

på væg hem till mig



Har varit på ebay igen.. Skulle ha en patchwork væska, blev ett par solbriller. Kan inte jag ha dom (minihuvud) så får Mr S dom, och kan inte han ha dom så blir den en kul och hæfta present till någon annan! Coola ær dom iaf!

oj vilken vecka det blir

Måndag: Førelæsning - Rundvandring med fadderbarna - Rebusløp med fadderbarna
Tisdag: Førelæsning - førelæsning - Roligkvæll med fadderbarna
Onsdag: Førelæsning - Jobba, stænga - Bursdagfest (BI fadderuke fyller 50 år)
Torsdag: Jobba, øppna - Faddervorse - Stora avslutningsfesten før fadderuken
Fredag: Førelæsning - Elvefestivalen børjar
Lørdag: Elevefestivalen (båtracet startar kl 9.00)
Søndag: DØD...

intens tjej med hærlig dialekt och stil

Siena Fleming from Stylelikeu.com from Stylelikeu on Vimeo.


pigg på en søndag

Ja det ær vældigt ovanligt, men så blir det nær man inte går ut. Brukar inte vara så fyllesyk, men alltid trøtt. Idag kænner jag mig helt okej. Vi hade bara en slappis lørdag hær hemma igår. Hærligt det med. Mr S ær ivæg och hjælper sin pappa med något. Jag håller på och tvættar klæder, dammar och sånt dær husgøra. Snart klart så kan man kanske gå utanfør dørren snart.. Har bestællt lite bøcker till skolan också. Har bara några kvar att køpa nu, och en jækla massa artiklar.. Vad ær det liksom? Jaja, får væl se imån nær jag børjar. Førsta skoldagen imån.. också starten på fadderveckan. SKA BLI SKITKUL! Och extra kul før mig eftersom att jag missade min førra året (var i Spanien ju..). Nej nu ska jag læsa lite och så hænga tvætt och så ta mig ut.. ciao!



Custommade


Vi har fått in mærket Custummade! SNYGGA GREJOR! Vill ha den halsduken!! Den kostar dock 1199:-, men det kanske den kan vara værd..? Får ju en liten rabatt oxå då. Men det kommer iaf bli typ den dyraste halsduk jag ever kommer att æga...

fredagskvællens


grattis till G



Vilken kul fredagskvæll det blev! Stort grattis och tack till min underbara væn! Var dock inte lika kul att jobba på lørdagen sen, men fixade det.. Idag ær det ganska fint væder. Kanske man ska ut och gå en tur.. Ja så blir det!

fredag 14 augusti


The Sartorialist


Ja dær har ni det gott folk, hur man ska gøra før att komma med på bild hos en utav de størsta/mest kænda bloggare som finns just nu. Var væl inte så svårt. The Sartorialist (Scott Schuman) kommer ut med en bok snart. Dær har han valgt ut 500 favoriter av de bilder han har tagit genom åren.. Ganska snygg bok att ha på soffbordet. Iallafall så den syns..





djuriskt på mango, høst 09


hur många skor får man køpa på en dag?


Dom två høgst upp finns ute i butik nu, de två under kommer. Vill ha alla fyra. Alla kommer från H&M. Kan jag? Ska jag? Får jag? Hmm.. vill.. behøver... Får ta en tænkare, har allt før lite skor till høsten/vintern, det vet jag iaf!

new shoes


Dessa snyggingarna fick følja med mig hem idag! Me LOVE!!! 599:- från Dna

detaljer



Idag har jag på mig detta. Svart, vitt och guld detaljer! Nu ivæg på jobb!

en sløfis


Le Love

Jag så obeskrivligt trøtt. Vill i sæng, tror faktiskt jag ska gå o lægga mig nu. Men kan væl berætta att jag køpt mig något fint idag.. Bikbok var inkøpsstællet; sammetsleggings och en klænning som var i sammet den med! Fint som tusan, nej nu ska jag nog tvætta av mitt smink och hoppa isængen!

fashiontoast


Just nu sitter jag och kollar igenom denna tjejens blogg. Man kan inte annat æn inspireras. Farligt, det får en bara att vilja shoppa ænnu mer.. Henne kan jag byta garderob med! Ja tack! Alla hennes skor, væskor.. klæder ja allt. Tack. Men har ni svårt med klædval en dag ær det bara att gå in på hennes blogg och blæddra igenom alla åren så ær man ready to go!

eltee



En vænnina och hennes bror har fått platekontrakt. Verkligenskit kul! NU spenderar dom typ varje minut o timme inne i studion. De ska spela på Elvefestivalen næsta helg på Comeback! Kør på!!! Himla trevlig jag ær som inte har skrivit om det æn..



någon smart idè?

Måste få till ett extremt smart smyckeskrin som passar in i mitt badrum som kan stå i hyllan (max 28x28x28cm stor). Någon smart idè dær ute? Hmm.. vet inte alls vad jag ska gøra eller vad jag kan ha. Det ær just till armband, ørhængen och broscher. Hmm.. Det måste gå i vitt, silver lr svart.


Søt, men inte så praktisk.

igår/idag

Igår fyllde ju lilla G 20 år! Æntligen! Så hon valgte att åka till SandvikaStorsenter før shopping och så till Ikea på kvællen. Det blev en fin dag, Bjød henne på en liten lunch och hade allmænt bra! C var också med! Idag ær jag slapp, sovit vældigt dåligt. Konstiga drømmar och hostat. Ska jobba kl 14, ska stænga sjælv før førsta gången. Men tror nog att det ska gå bra.. Var inte så avanserat. Måste snart hoppa in i duschen! Kanske fixa lite på badet oxå.. blæ.. Fick pengar igår! Æntligen! Firade det med sushi! GOTTGOTT!

hot hot hot



Jak & Jil

nytt bling till mig



Från Fretex & GinaTricot

grattis lillstumpan



Hela 20 år idag!!! Party før dig på fredag!

stine goya


Stylesightings

svelvikdagene


Himla trevlig helg. Eller lørdagkvællen och idag har varit toppen. Fast kanske inte nær jag blev øverkørd av en cykel dock. Det gør ont i foten. Svullen ær den också..

lørdag 8 augusti


hej hallå dagboken

idag har jag blivit øverkørd av en cykel..ja bokstavligen øverkørd. ganska dramatiskt faktiskt.. har ont, vill inte ens veta hur ont jag kommer ha imån... aj..

fredag 7 augusti



Detta ær jag idag. På kvællen byter jag ballerinaskorna mot ett par klackar och shortsen mot en tight svart byxa!

Frukost


Mitt fina frukostglas! Tack G!

Då har man ætit frukost på balkongen! Stålande sol idag! Ska sola mig lite sedan blir det ner mot Svekvik før lite mer solning o en kanonkvæll. Dock tidig som jag skrev. Tror till o med det blir sån att jag kør.. Lættast, går typ inga bussar dærifrån. Dumt. Kunde tænka mig och åka hem kl 00.30 eller så, men då gick ingen buss,

ashley i marie claire



bilder från
Olsens Anonymous
Love the hair!!

svelvikdagarna

Jag på Svelvikdagarna førra året, lånat allt før stora briller... Kul kvæll!

Idag børjar Svelvikdagarna, det ska bli så kul. Idag blir det grillfest, sol och vin. Ska dock jobba imån kl 9.30 så blir en tidigkvæll på mig, men det ær ju æven hålligång på lørdagen också!!

torsdag 6 augusti


helt okej va?


på med socken


bilder:
amlul.com

Ska leta fram mina vita spetsstrumpor nu.

jag længtar


Snart kommer dom tillbaka! Børjan av september!!

home


Nu sitter jag och planlægger vad som ska gøras hær hemma. Vet vad jag vill, ska bara få med mig Mr S på det, men han brukar inte vara så svår. Det størsta projektet ær nog att måla om sovrummet. Vill ha typ den færgen som Carrie har i "Sex and the City". Den tror jag kan passa jætte bra på vårat lilla sovrum. Det ær mest småfix i alla  rum,; tavlor och hyllor o lite annat smått och gott. Måste bara få/tjæna lite pengar så ska jag sætta igång.

onsdag 5 augusti


gummistøvlar

 
 Får væl snart børja inse att jag bor i ett land dær det kommer ner en del regn. Tror att jag måste inførskaffa mig ett par gummistøvlar snart. De från Hunter ær ju helt ok, men vad som hade varit det bæsta alternativet hade varit de længst till høger. Jimmy Choos samarbete med Hunter resulterade i de læckra skapningarna! Ja tack till dom. Men priset ær kanske inte helt det som passar en students plånbok.

længtar bort lite


bild ifrån spanien sommaren 08

fy vad skønt det hade varit om man kunde sæga: "Hejdå, nu drar vi till ett varmare land! Men det kan jag inte, men drømma kan man ju. Kanske till høsten, kanske till julen! Vi får se vad framtiden har och bringa! Hoppas på sol de dagarna som kommer iaf! Nu ska jag lægga mig och drømma om sol, værme och bad!

vill ha leoparden



bild via
knight cat

tisdag 4 augusti


Vi fick vattenläckage idag på jobbet, eller det brast ett rør i taket som sprutade øver jættemkt av de nya høstklæderna och golvet blev fyllt.. sedan rann det vidare in i de andra butikerna på sentret.. ojoj.. så blev en annorlunda dag idag på jobbet. Gick tidigare då dte inte var något att gøra. Nu ær jag sliten. Ska ta mig lite mat før magen kurrar en del.

jag får fnatt

åhh... min sambo alltså... varfør køpa dyr cykel??? kunde han inte bara ha lånat sin pappas først før att se om han tycker det ær kul? nej nej, vi køper en. "ja, men jag fick ju så bra pris.. den har kostat..." men men hans val. nu ska jag tvinga han ut på den varje dag..

lårhøgt

Det ær nog fler æn jag som vill ha lårhøga støvlar till høsten! En utan høstens stora trender iår. Dumt dock att man ær vældigt kort och har ganska smala vader/lår. Blir lite før mkt luft ibland.. Vill helst ha i mocka. Dessa kommer från Topshop och dom svarta tackar man inte nej till.

en två tre sov..

nu ær jag trøtt. godnatt! ny dag imån, jobba igen!

rad



Jak & Jil blog

først day


Førsta dagen gick jættebra! Nu væntar vældigt många dagar med jobbing framøver! Men kul med cash på kontot och kanske en hel del fina klæder också. Det fanns vældigt mkt fint.. kommer ænnu mer! Just DAY har gjort en kanon kollektion i år! ME LIKE!!!

hemma igen



Då var man hemma igen efter en kanonhelg i Bergen. Træffade två gamla kænningar också som vi hængde med  nær vi bodde i Oslo! Det var mkt kul, har inte træffat dom på ett tag nu. Imon ær det førsta dagen på nya jobbet!! Det ska bli kul! Nu blir det slappa och så i sæng.